Helpdesk

We zijn er om u op alle mogelijke manieren te helpen.

Stap 5: Nieuw seizoen aanmaken

Een nieuw seizoen aanmaken doen we als volgt: 

  • Klik linksonder in het hoofdmenu op ‘instellingen
  • Kies voor ‘seizoenen
  • Klik bovenaan op ‘aanmaken

Je komt op het invulformulier ‘seizoen aanmaken’.

  • Bewerk de volgende velden:
    • Naam van het seizoen (vb. seizoen 2019-2020)
    • Duid de data van het begin en van het einde van het seizoen aan.
    • Ghost seats’ (optioneel). Indien je dit aanvinkt, kunnen klanten zonder limieten kiezen welke zitjes ze willen aankopen. De kans verhoogt hierdoor op veel lege zitplaatsen in het zaalplan.
    • Beschikbaar voor aanvragen’ (optioneel). Hier kunnen bezoekers een aanvraag indienen voor tickets. De bezoeker krijgt een formulier om de aanvraag in te dienen, jullie krijgen alle informatie over de aanvraag in je mailbox. Als medewerker kun je dan de aanvraag accepteren en een plaats toewijzen, de aanvraag afwijzen en eventueel de bezoeker contacteren via e-mail.
    • Klik de categorie voor aankoop van abonnementen aan. 
      Dit is de categorie-optie die automatisch zal aangevinkt staan als bezoekers een abonnement willen kopen.
    • Klik de categorie voor online aankopen aan. 
      Dit is de categorie-optie die automatisch zal aangevinkt staan als bezoekers online een ticket willen kopen.
    • Klik het type zitplaats aan.
      Dit is de zitplaats-optie die automatisch zal aangevinkt staan als bezoekers zitplaatsen willen kopen.
    • Klik het type ‘season filling‘ aan:
      • ‘Leeg’ = het nieuwe seizoen begint met een schone lei.
      • ‘Filled with subscription seats (no renewal)’ = abonnementen van vorig seizoen worden automatisch meegenomen.
      • ‘Filled with subscription seats (renewal)’ = abonnementen van vorig seizoen worden meegenomen in de staat ‘processing’ tot ze worden bevestigd.
    • Duid aan vanaf wanneer mensen de tijd krijgen om hun zitje te vernieuwen, in concreto wanneer de verkoop voor het nieuwe seizoen wordt ingezet. In deze periode kunnen alleen abonnementhouders van het vorige seizoen hun zitje terug aankopen.
    • Vul per type zitplaats (vb. standaard, VIP, staanplaats, …) de gewenste prijzen in:
      • Kolom ‘categorie’ = type klanten/bezoekers
      • Kolom ‘prijs abonnement’: vul hier de prijs in voor 1 seizoenabonnement voor deze categorie
      • Kolom ‘prijs ticket’: vul hier de prijs in voor 1 ticket voor deze categorie
      • Kolom ‘prijs voor online ticket’: vul hier de prijs in voor 1 online ticket voor deze categorie

Herhaal deze stappen voor elk type zitplaats. Deze zijn geldig voor het gehele seizoen.

Let op! Indien je deze prijzen aanpast nadat je reeds een match aangemaakt hebt, zullen de prijzen op de bestaande matchen niet automatisch aanpassen.  

Wil je een prijscategorie toevoegen/wijzigen? Klik hier   

Klik op ‘bewaar’. Het nieuwe seizoen is aangemaakt We kunnen pas tickets verkopen na het aanmaken van de matchen.